Friss topikok

 

Azt hiszem, ezt a dalt mindenki ismeri. Gyerekkorunkban megtanultuk, hogy ilyen egy család.
 

Apa mosdik (megjött végre a melóból, ráfér a pihenés) Anya főz (dolgozott Ő is, de a háztartást akkor sem ússza meg) Együtt lenni jó. (legalább így este, meg hétvégén talán, mert amúgy mindenki rohan) Ég a tűz. (nemcsak a krumplileves alatt, a szerető szívekben is) Bogárkarika forog a lámpa körül (lassan, álmosítóan) Meg is hal egy kis bogár (kit érdekel, én álmos vagyok) mégse szomorú (nem is szomorú, csak álmos mint én, meg se halt, csak alszik) plafon falak, szék és ágy, szürreálissá válik a valóság (Anya, mi az a szürreális?) Ki emel, Ki emel, ringat engemet? Kinyitnám még a szemem (de nem akarom, nincs értelme, talán már nem is lehet) Elolvadt a világ (sose létezett, csak egy pillangó álmodta az egészet) de a közepén (ne kötözködj, a semminek is van közepe, és pont) Anya ül, és ott ülök az ölében én (Anya egy isten, mindig volt, most is van, és mindig lesz! És nem érdekel, hogy mennyi dolga van, mert a legfontosabbra, a gyerekére úgyis van ideje. Szeret engem)

 

É B R E S Z T Ő ! ! !

Ez itt a XXI század! Már nem kell feltétlen ragaszkodni Zoli bácsi álmaihoz.

Mert ugye a XX. század megalkotta a dolgozó nőt. A dolgozó nő pedig jogokat követelt magának. Kapott helyette kötelezettségeket, de a tradicionális szerepeitől nem tudott szabadulni. Hát harcolt (Kussojjá! Akkó kezdek háttal mondatot, amikó nekem tetszik.) és elérte, hogy a jogai kiteljesedjenek. Vezethet autót, repülőt, gyárat, irodát, pártot, áramot, amit csak akar, és amit csak tud. Persze eleinte a nőknek bizonyítaniuk kellett, hogy érnek annyit, mint egy férfi. Mire beköszöntött a XXI. század, addigra megtanultuk, hogy a nők nem egyenrangúak, hanem jobbak. Sokkal jobbak. Jobban tűrik a streszt, a monotóniát, a légkört, a hülyeséget, a kritikát, mindent. Hogy azok a bizonyos nehéz napok? El kell hogy keserítselek alfahím pajtás, azt is jobban tűrik mint Te. Ők csak kicsit hisztisebbek, Te meg ettől totálisan kiborulsz. Evvan. 

Létrejött egy új nőtípus: a sikeres nő. A sikeres nő fiatalon természetesen szingli. De azért a siker ellenére még mindig nő. És egy nő igenis feleség akar lenni, meg anya. Hogy akkor mi ez a szingli-hiszti-cukiság? Élvezi az életet, gyűri a lepedőket, töri a szíveket. Hogy ez régen az agglegények, aranyifjak és playboyok dolga volt? Hidd el, a nők ezt is jobban csinálják. Aztán ha a sikeres nő szingli üzemmódból családcentrikus üzemmódba vált, akkor azzal szembesül, hogy a nála sikeresebb és partiképes hímeket már lenyúlták az édi-bédi cuki-macák. Nagy a dilemma! Mert a sikeres, de valamilyen téren mégis defektes (elhízott mint egy viziló, büdös a lába, arrogáns, feledékeny, stb) hímek nem lesznek jó férjek. Talán jó szeretők se. Lehet alkudni a korból. Talán a 8-10 évvel fiatalabb korosztályban még akadnak ígéretes példányok. De egy sikeres és egyben érett kívánatos nő miért érné be egy ígérettel? Neki egy kemény férfira van szüksége. 

A keresgélés elég fura párokat szokott összehozni, mert a józan észt gyakran felülírja a szerelem. Vagy a hormonok, feromonok, csillagok állása, tudom is én mi, de valami felülírja. És már el is jutottunk oda, hogy a sikeres nő férjül vesz egy olyan férfit, aki feleannyit (se) keres mint Ő, akinek tuti kevesebb a diplomája (Mit kevesebb! Nincs és kész.) idegen nyelveket sem beszél (Olaszba mégis neki kellett a sarkára állni. Asszonyka nyelvtudásán múlt volna a dolog, sose hozza ki az a tetülassú pincér a farfallét meg a grappát.) de legalább boldogok, mert a sok hülyeségük pont kiegészíti a másikét. A fékezhetetlen boldogság többnyire sírásba szokott torkollni. Hangos, követelőző gyereksírásba. (Mér vazzeg, aszitted, veri az asszonyt, oszt az sír? Hülye vagy. Ülj le, egyes!) A sikeres nő boldog, mert most már teljes a család. Megmutatta, hogy a karrier nem akadályoz semmit. 

Vagy mégis? Eddig a sikeres nő fizetéséből éltek, ahhoz szabták az életvitelüket. (Hozta haza a fabatkát a férj is, mert mégsem kitartott szerető hogy a nő nyakán éljen, de azért legyünk reálisak: A nő tartotta el a családot) És most mi lesz? Férj hozza haza a szokásos fabatkát, asszonykája meg GYEDet, végül GYESt kap. Nadrágszíjhúzás? Tartalékok felélése? Férj másodállást vállal? (Hurrá, másfél fabatka, és sosincs otthol, akkor is halott.) A sikeres nő tudja a választ. Viszamegy dolgozni amilyen hamar csak tud. Praktikusan a szoptatás abbahagyása után azonnal. És máris elérkeztünk a fordított családmodellhez. Anya mosdik, apa főz. Együttlenni ugyanolyan jó, a tűz ég (Csak a gyerek aludjon, lesz itt olyan perzselő szenvedély, hogy még!) Krumplileves is finom, (Ne szójjá be! Egy-két leégett rántás nem a világ. Lehet néha pizzát is rendelni) a bogarak, a falak, a plafon, a világ ugyanúgy semmivé olvad. De vajon ki a világ megingathatatlan középpontja? Apa vagy Anya?

 

E R R E   V A R R J O N    G O M B O T    A K I    T U D  !

Címkék: család

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tartalmaskor.blog.hu/api/trackback/id/tr962240551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 12:40:34

Amikor apa van a gyerekkel, akkor anya a világ közepe, és fordítva. De a legjobb az, amikor este van, és mindenki együtt van.

magyar-magyar szótár 2010.08.23. 12:53:55

Este jó, este jó:
Anya részeg, apa bőg, együtt lenni
akkor is
jó. Jobb, mint ittrohadni a kóterbe'!
/menyhelyes dal/

magyar-magyar szótár 2010.08.23. 12:56:26

Este annálisjobb:
apa-anya mosdik, itt a taxi, menek szinházba, (nem kell félni, zenés-táncos a darab...)
megjött a babysitter (telik rá, anyu azért tud visszamenni dolgozni 6 hét után, mert heti 1000 dollárt keres, amiből telik a bébiszitter 400-ára.

magyar-magyar szótár 2010.08.23. 12:58:23

@Szabolts: Ja, jön haza anya:
"Ezt főzted, bazmeg???" -edény piff. "Amíg én teszem le a pézt az asztalra, bazmeg!"

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 13:10:36

@magyar-magyar szótár: Szerencsére nem az én feleségemről van szó :)

Dolgozó nők közt kevesebb az alkoholista. Az elhanyagolt, elfelejtett gyesem lévő anyukák, akiknek a mozgástere a lakás-játszótér-kisközért aranyháromszögre terjed csak ki, azok hamarabb válnak alkoholistává (zugivóvá természetesen) mint azok, akik mennek be dolgozni.

Ja, és olyan krumplifőzeléket tudok, hogy a feleségemnek eszébe sincs odavágni :D A leégett rántást a tiniboszorkányoknak találták ki, nem egy főzni tudó férfinak.

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 13:16:33

Bébisitteres eset akkor áll fenn, ha apu is meg anyu is keres 1000 dollárt. Ha apu csak 400-500 körül keres, akkor jobban megéri az Ő fizetését kihagyni, és akkor a gyerekre mégsem egy idegen vigyáz. Financiálisan ugyanott vagyunk ugye...

Mi is ezért cseréltünk félúton a feleségemmel. Akár a bébiszittert, akár a fizetős bölcsit néztük, kicsit többe került volna, mint a fizetésem.

Ezerszo 2010.08.23. 15:41:31

Komoly dilemma előtt álltam, amikor a fiam még óvodáskorú volt. Karrier, dupla fizetés, vagy a gyerek.
A férjem azt mondta, akárhogyan döntök is, ő mellettem áll, rá mindig számíthatok.

A gyereket választottam, és a kisebb fizetést, a kisebb státusszal. Azóta eltelt harminc év, de nem bántam meg a döntést.

Akkor úgy érveltem saját magamnak, nem azért szültem a gyereket, hogy futó vendég legyek a legszebb éveiben, ne legyek része a hétköznapjainak. Lemondjak sok közös élményről.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.23. 15:46:33

@Ezerszo: egyetértek
döntse el mindenki maga, hogy karrier-gyerek-otthonmaradás-felcserélt szerep - nekik mi a legjobb
csak arra kell figyelni, hogy mindkét fél azt érezze legjobb megoldásnak

Ezerszo 2010.08.23. 16:20:24

De vajon ki a világ megingathatatlan középpontja? Apa vagy Anya?

Apa és Anya együtt. Vagy ez elképzelhetetlen?

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.23. 17:12:38

@Ezerszo: Ez sem elképzelhetetlen.
Van viszont egy régi rögzült társadalmi elvárás, hogy a család összetartása, a gyerekek minden gondjának megoldása az anya feladata. Az apa az legyen szigorú, de a gyerek szemében inkább a világ széle, a kívülről jövő támadások hárítója, és a kis felfedezők visszatartója... egyfajta kerítés funkciót tölt be. A középpont, a nyugalom, a pont, ahova mindig vissza lehet térni, az értékek stabil mérője, az az anya.

Fordított szerepben előfordulhat, hogy az apa feminimmé válik, az anya pedig masculinná, sőt ha a masculin vonásai segítik az élet más területein, akkor kifejezetten brutálmachová alakul.

A gyerek meg látja, érzi, hogy a többi gyerek szülei nem egészen úgy működnek, mint az Ő szülei.

A közös szerepvállalás lehet, hogy jó megoldás. Kérdés, hogy lehetséges-e? Elvileg igen, tulajdonképpen csak a szülőpáron múlik.

mindenlébe 2010.08.23. 20:41:53

@Dupla: "Fordított szerepben előfordulhat, hogy az apa feminimmé válik, az anya pedig masculinná"

1. feminiN a szó.
2. ha ez azt jelenti, hogy apa is tud pelenkázni és anya is kicseréli a villanykörtét, akkor támogatom.

Ahogy Szabolts, mi is cserélni fogunk, a lányom 14 hónapos korában vissza kell majd mennem dolgozni, különben elvész a munkám, ami egyébként sokkal többet hoz a konyhára mint a férjemé. Így ő marad majd otthon a gyerekkel, mert nem szeretnénk bölcsibe adni. Az ő édesapja 30 éve maradt otthon vele amíg a mama egyetemen volt. Femininnek egyáltalán nem mondanám, állati férfias, aki pelenkázni és főzni is remekül tud! :)

mindenlébe 2010.08.23. 20:44:50

@Dupla: Ráadásul az, hogy valami "régi rögzült társadalmi elvárás", nem ok arra, hogy ne változzon meg. Ilyen volt pl a feleségverés, a köztéri akasztás vagy az hogy a lányok nem tanulhatnak, és a fiú az apja nyomdokába lép. Dupla, gondolom az apád nem blogíró :)

mindenlébe 2010.08.23. 20:46:14

Egyébként nagyon tetszik ahogy belekommenteltél a versbe, szerintem pont ezeket gondolja a gyerek, illetve nekem ez jön le :D

Stefan_Schneider 2010.08.23. 21:06:17

Nagyon jo iras, gratula. Na ilyet is ki lehet fogni a blog.hu-n!

deflorator 2010.08.23. 21:12:31

"egy kurva két dologra jó, baszni és pénzt keresni"
Az igazán férfias férfi keres magának egy nőt és kizsákmányolja.

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.23. 21:13:49

@mindenlébe: Köszönöm a javítást is, meg az elismerést is.

Rombold! (törölt) 2010.08.23. 21:26:36

@deflorator: Apád is ilyen férfias férfi volt?
Ha komolyan gondoltad, akkor olyan hülye vagy, hogy téged Jézus se szeret, pedig neki benne van a munkaköri leírásába! Ha csak ironizáltál, akkor viszont respect. Ismerjük a figurát.

Girhes Joe 2010.08.23. 21:39:57

@mindenlébe:
De ez fordítva is igaz, az hogy valami "régi rögzült társadalmi elvárás", nem ok arra, hogy mindenképp meg kelljen változtatni. Azért az a klasszikus szerepmodell se valami űrből jött gonosz manóknak ránk kényszerített rezsime, hanem nagyon is okkal alakult ki olyanra, amilyenre. Finomítani lehet rajta, de a blogbejegyzés nekem épp annak fényes bizonyítéka (és egyben paródiája), hogy hová vezet, ha mindenképp fel akarunk forgatni és szét akarunk robbantani minden létezőt csak azért, mert "elavult", meg "hé, már XXI. század van". (Vö. "A-a múltat végképp eltörölni...") Ami egyébként senkinek nem tűnik föl, az az, hogy a nőközpontú társadalmak azért és csak azért nem terjedtek el a múltban, mert bármelyik jöttment férfiközpontú társadalom leszaporodja, még akkor is, ha klasszisokkal fejletlenebb. (Vö. Nyugat-Kelet jelenleg zajló civilizációs versengése)

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 21:52:16

@Gergő77: Szerintem az írás a két végletet parodizálja. Akik nem hajlandóak elfogadni a már lezajlott társadalmi változásokat, és elítélik a helyenként anyaszerepben feszítő apákat, azok se normálisak, meg azok se akik természetesnek és mindenáron követendőnek tartják a változásokat.

Girhes Joe 2010.08.23. 21:56:50

@Szabolts:
Tulajdonképpen egyetértek. Nem mindegy, hogy egy kivételnek indult viselkedésminta megmarad kivételként (ami "erősíti a szabályt", azaz értékes, mert sokszínűséget visz a dolgok rendjébe), avagy erőltetve főszabállyá változik/változtatják, és ezzel több kárt okoz, mint hasznot. Nyilván amit írtam az előző kommentemben, ez utóbbira vonatkozik.

mindenlébe 2010.08.23. 22:00:46

@Gergő77: szerintem az egésznek (kialakulásnak és nőközpontúság hiányának) az evolúció az oka. A nők nincsenek versengésre hivatva, ráadásul régen sokkal tovább szoptattak is. Ezért otthon volt rájuk szükség, és többek közt ezért sincs túl sok női vezető (ha a nemi diszkriminációt nem számoljuk, ugye). De vegyük észre, hogy a társadalmak igenis meghatározzák, meddig engedik a szerepek összeérését, tehát nem csak a biológia lehet a háttérben. Pl egyetértesz a tálib rendszerrel ahol savat öntenek az iskolába igyekvő kislányok arcába? Ugye nem, pedig ott is csak a hagyományos szerepeket igyekeznek betartatni.

nemezisazis 2010.08.23. 22:15:37

hűha, itt valaki vagy nagyon szerelmes, vagy nagyon leszbikus, esetleg magányos sikeres nő.

értem én a nézőpontod, de az is csak egy darab. egy pontról pedig nem látszik soha semmi teljességében.

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 22:26:05

Dagadt szőrös és tetovált pasi vagyok. Csak nagyon kevesen mertek eddig nőiességgel vádolni (akadt olyan kétméteres, 120 kilós hurkástarkójú szakács, akinek azt mondtam, hogy szólíthat tündérkének, de nem ez a jellemző :))

Ennek ellenére nem esik le a gyűrű az ujjamról pelenkázás közben se, főzés közben se, mosogatni én is utálok, meg a feleségem is, ezért aztán mindketten szoktunk. Szeretek boxmeccset nézni. Sosem fogom megtanulni a nőies szineket (A padlizsán bazmaeg az ott rotyog a lecsóban, a lazac az egy hal, a barack az pálinka vagy lekvár, a bézs meg nem is létezik. Piros, fehér, zöld, kék, sárga, fekete, lila, barna, rózsaszín, esetleg narancssárga. A többi humbug.) Akkor sem vennék föl rózsaszín inget, ha csak olyat lehetne kapni a boltokban. Kihipóznám, és hordanék fehéret. Pedig manapság ez nem nemi identitás kérdése, mint gyerekkoromban volt, hanem csak divat.

Egy férfi alapjában véve megmaradhat férfinak, akkor is, ha bizonyos női szerepeket átvállal. És szerencsére nagyon kevesen (talán senki sem) akarják felforgatni a szerepeket. Tényleg csak arról van szó, amit Te is mondasz, hogy tolerálunk bizonyos eltéréseket.

Mentula 2010.08.23. 22:28:04

el kéne szakadni a felsőközép hasonló nagy drámáitól, és akkor gyorsan kiderülne, hogy papíron van joga mindenkinek mindenre, de a populáció 95% esetében az a férfi aki el tudja tartani a családját (mer' ugye egy jó kocsival előbb becsajozik bárki, mint a belső értékeivel), és az az igazi asszony, aki helytáll a konyhában, ráadásul utána füttyögnek az utcán. sajna...

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 22:30:56

Ja, és a hetvenes években is voltak olyan házasságok, ahol a nő viselte a kalapot. Sőt, még sokkal régebben is. Annyi történik csak napjainkban, hogy akit régen papucshősnek és nyámnyila senkiházi kis lúzernek tartottak, az most kimehet emelt fővel az utcára.

RaSHaWeRaKH 2010.08.23. 22:37:44

@Gergő77: Igen. A "leszaporodás" mint fenyegető tényező már most is elég jól látszik a nyugati társadalmak elöregedését bevándorlással ellensúlyozni próbáló megoldások szülte világnézeti ütközések kapcsán.
Tény, hogy a történelem során nem lenne különleges eset, hogy egy szerkezetileg - a mi nézőpontunkból - fejlettebb társadalmat egy erőszakosabb, a nagy mértékű veszteségeket jobban tűrő (embertelenebb?) esetleg katonailag fejlettebb szerveződés lenyom.

@mindenlébe: Valóban... Az emlős állatoknál kevés kivétellel a hím egyed a domináns. A hiénáknál pont nem, de ott olyan tesztoszteron szintje van a nőstényeknek is, mint a hímeknek - jellemzően a külső nemi jegyekről alig lehet megállapítani, hogy nősténnyel, vagy hímmel van-e dolgunk. Na azért itt még nem tartunk. :D
...De való igaz, hogy az ember, mint rejtett ovulációjú emlőst, biológiailag abszolút nem nőstény dominancia irányába vitte a természetes szelekció.

Érdekes problémákat vet fel a postban vázolt helyzet. - A kifejtést azért tartom egyoldalúnak, mert feltételezi a "család" mint szociális és társadalmi egység konzerválódását, miközben ez egyáltalán nem törvényszerű és ehelyett elég sok más lehetőség is elképzelhető.

mindenlébe 2010.08.23. 22:41:57

@Szabolts: némmá, van még egy olyan mint az én párom :):)

idézet a mostani HVG-ből:

"...a nemekhez kötődő társadalmi kötelezettségek és lehetőségek kiegyenlítődése...összefügg a gazdasági növekedéssel, és ez a kapcsolat két irányban működik. Nemcsak az esélyegyenlőségi törekvések erősebbek egy gazdagabb országban, hanem a gazdasági növekedésnek is fontos feltétele a férfiak és nők esélyeinek közelítése, ami válság idején különösen szükségszerű." ("Nemtelen verseny", HVG, augusztus 21. 20. oldal)

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.23. 22:43:55

@RaSHaWeRaKH: Az utolsó bekezdést továbbragoznád egy kicsit? Nem kötözködök, érdekel.

Csore60 2010.08.23. 22:55:00

Frankón el tudnám viselni a "hagyományos" női szerepet, csak legyen, aki ehhez biztosítja a megfelelő hátteret. :)

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 22:57:10

@mindenlébe: Talán az a dolog nyitja, hogy alkalmazkodni kell a valósághoz. ahol az a helyzet, hogy az apa tartja el a családot, ott ahhoz kell alkalmazkodni, ahol meg az anya a sikeresebb, ott ahhoz kell alkazmazkodni. Amikor összeházasodtunk, akkor én az egészségügyben dolgoztam (nem orvos vagyok) a párom pedig egy elég ismert és elismert cégnél volt közgazdász (azóta is az) Mit kellett volna tennem? Lezsírozni a főnökével, hogy adjon neki kevesebb fizetést, hogy az én közalkalmazottim versenyképes legyen? Belemenni egy esélytelen versenybe? (akkor is többet akarok keresni, ha bele is feketedek) Elhinni a párkapcsolati tanácsadók zagyvaságát, hogy egy tizes skálán legalább nyolcas nő nem élhet együtt egy max ötös-hatos pasival?

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.23. 22:59:28

@Csore60: Ismerkedj 35 fölötti sikeres szinglikkel!

;)

zoone 2010.08.23. 23:03:40

Inkabb veszek egy kutyat.

Vagy kettot. Haha.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.23. 23:06:35

Igen, megtanultuk, hogy a nők jobbak... vagy mégsem?
Kurva sok nőt tudnék felsorolni, aki "sikeres" mert felszopta magát, vagy mindjuk mérnök, de abőre tizedét se éri a férfi kollegáknak...
Mondjuk ellenpéldákat is tudok, tényleg jó szakember nőkről, de az a kevesebb. Arányokat mondok.

Amelyik nő meg a hűde romantikus fehér lovat várja a szőke hercegen, annak úgy kell; rohadtul tudok röhögni ezen, amikor valamelyik csaj, aki nem jött össze
1. valami idióta majommal mászkál
2. évekkel később érezteti, hogy most már bejönnék neki / nyafog hogy nem lehet kedvesaranyoshűséges pasit fogni - kellettem volna akkor b+ amikor lehetett volna

Amúgy meg az a legnagyobb bajuk, hogy nem tudnak előre gondolkodni. De mondjuk ez a társadalom nagy részének baja :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.23. 23:08:25

@Szabolts: Ja hát a rózaszín inges emberekről én alapból megkérdezem hogy buzi-e :D

Amúgy is az asszony jobban főz, én általában munkamegosztás címén bevállalom a mosogatást. Ha egyedül leknék, mind a kettőt nekem kellene.

RaSHaWeRaKH 2010.08.23. 23:09:29

Szerintem OFF

leszek, mert a potenciális fejlődési (vagy inkább változási) irányok etológiai alapokon foghatóak fel legkönnyebben - természetesen az ember (még ha racionális volta vitatható is) nem csak ösztönei alapján meghatározott viselkedésre képes, viszont a racionális megoldási lehetőségek számossága olyan nagy, hogy a választás épp ezért lehet esetleges és lehet nagy szerepe benne az irracionálisnak, az ösztönöknek, vagy csak szimplán a neveltetésnek - azaz a genetikai és memetikai programozottságnak.

Szerintem kommentnek hoszzú lenne, ezért csak pár példa:

A babysitter nem emberi találmány: Számtalan esetben használja a természet olyan esetekben, ahol szűkösek az erőforrások és egyszerűen NEM SZAPORODHAT MINDEN egyed. Nagy családban élők esetében nem különlegesség, hogy van egy termékeny pár, a testvérek pedig gondozzák az utódokat.

Ugyanígy alapeset, hogy a hímek nem tartoznak családba, hanem vándorolnak, nagy mennyiségű utódot hagyva maguk után, amennyiben az adott területen a többi egyed között dominánsnak számítanak.

Általában az önálló életre képess egyed előállásához szükséges hosszú nevelési idő az, ami abba az irányba szelektál egy fajt, hogy kifejlődjenek olyan szociális képességek, hogy létrejöjjön a család intézménye.

Az erőforrások bősége, a társadalom specializáltságának magas foka mind ezen formáció ellen hat. (vö. "A kapitalizmus a világ legjobb fogamzásgátlója.")

ON.

Bocs a hosszért. - Egyébként egyet értek azzal, hogy teljesen normális a @Szabolts: által megírt munkamegosztás.

mindenlébe 2010.08.23. 23:09:30

@Szabolts: no komment, ugyanígy gondolom. megtoldva azzal, hogy csak a nemi szerepek miatt nem érdemes olyan dolgot csinálni, ami nem megy. Én pl nem tudok és utálok főzni, a pasim meg kirázza a kisujjából, és szereti is. Én tudok tájékozódni, ő nem... Minek frusztráljuk egymást? Mindenki teszi, amit tud és szeret.

mindenlébe 2010.08.23. 23:10:43

@ColT: Én meg olyat tudok, rengeteget, ahol már az állásinterjún se megy tovább a csaj, mert megkérdezik tőle hogy hány gyereke van, vagy mennyit akar...pasitól sosem kérdezik. Hát így legyen sok "jó szakember nő", ahogy írod.

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.23. 23:18:52

@RaSHaWeRaKH: Nem off. Legalábbis szerintem nem. Tudom, hogy a blogoszférában nagy divat mindent offnak tekinteni, ami egy másik aspektusból közeliti ugyanazt a témát. Köszönöm amit írtál.

Ja, és a három vak bölcs esete az elefánttal, az ismerős?

Szabolts (törölt) 2010.08.23. 23:32:42

@mindenlébe: A tájékozódás az pasis vagy nőcis dolog? (Én jobban tájékozódok, mint a párom)
És az milyen dolog, hogy én teszek rá, hogy eltévedtünk? Másik úton mnetünk és kész. Odaértünk? igen. Időre? Igen? Nem tetszett a táj? De tetszett. akkor meg mi van???

Mi úgy közlekedünk a feleségemmel, mintha rallyznánk. Ő tekeri a kormányt, figyeli a táblákat, lámpákat, forgalmat, és az istennek se hagyja, hogy bemérjen a traffipax. Én ott ülök az anyósoknak és navigátoroknak rendelt jobb egyes ülésben, és térképet lapozok (ha akarok) Lekérem telefonon a netről, hogy hol lesz az autópálya mellett McDrive, aztán meg bemegyünk a KisTücsökbe a Balcsi parton, mert ott férfias adagokat adnak házias, de nem lebutított recept szerint.

ljosecska 2010.08.24. 01:16:49

@Szabolts: Itt éppen azt bizonyítottad, hogy a klasszikus szerepek felcserélhetők, hiszen apa is mosogathat, meg főzhet, éppen ahogy adódik, nem lesz attól nőies egy férfi. Ez persze így is van, nem érdemes bővebben kifejteni, szerintem mindenki tudja, miről van szó.

Innen már csak egy ugrás felismerni azt, hogy attól, hogy valaki ismeri a színeket, szereti a rózsaszín ingeket vagy éppen nem kifejezetten izmos, még ugyanúgy lehet férfi.

Az a különös, hogy azt állítottad, hogy egy férfi (=erős, szőrös, tetovált és nem foglalkozik a divattal)is pelenkázhat, hiszen a hagyományos beidegződések jelentőségüket vesztették a modern korban. Ez ellentmondásos, nem gondolod?

kubatov_kommunista 2010.08.24. 01:27:41

Ez így marhaság.
Először is sikeres nő tanul mint bárki más.
Ergo 25 előtt nem nagyon dolgozik. Akkor kezdhet "sikeres" lenni. (nevetséges kit és miért neveznek ma sikeresnek)
25-40-42 között játszhat dilemmákkal.
De egy férfi is. és a férfi tovább is játszhat dilemmákkal. ezen kívül egy férfi mindig elszórakoztatja magát valamivel ha egyedül is van. egy nő erre nem képes.
Sikeres nő egyszerűen nem létezhet. Valahol kudarcot fog vallani. Vagy munkában vagy családban vagy mint nő. Már csak az idő miatt is.
Egyébként volt szerencsém sikeres nőhöz... Azóta is azzal húznak sörözéskor, hogy milyen jó parti lett volna. Hát inkább kerestem egy kevésbé "sikeres" nőt.
Ez az egész olyan, hogy a nők az egyik szart cserélték egy másikra.
A férfiak meg eddig is elvoltak, ezután is el lesznek :)

különvélemény 2010.08.24. 06:35:57

"De vajon ki a világ megingathatatlan középpontja? Apa vagy Anya?"
Válasz:
"É B R E S Z T Ő ! ! !
Ez itt a XXI század! Már nem kell feltétlen ragaszkodni Zoli bácsi álmaihoz."

"A dolgozó nő pedig jogokat követelt magának. Kapott helyette kötelezettségeket, de a tradicionális szerepeitől nem tudott szabadulni."
Ja, aki idiótához megy hozzá, magára vessen.

"Jobban tűrik a stresszt, a monotóniát, a légkört, a hülyeséget, a kritikát, mindent."
Citation needed

"A sikeres nő fiatalon természetesen szingli."
Mert nem tud egyszerre két felé figyelni? Vagy bizonytalan?

"De azért a siker ellenére még mindig nő."
Miért, a kettő üti egymást?

"Élvezi az életet, gyűri a lepedőket, töri a szíveket."
Ez lenne a siker titka? Baffunk mint az állatok?

"hogy a nála sikeresebb és partiképes hímeket már lenyúlták az édi-bédi cuki-macák."
Olyan pasi kell neki, amelyik elmegy ilyen nőkkel? Nagy iqbajnok lehet.
Vagy a sikeresebb alatt a "sok lóvéja legyen"-t érti?

"Neki egy kemény férfira van szüksége."
Most akkor milyen legyen? Döntsük már el!

"Ő, akinek tuti kevesebb a diplomája"
Ez aztán szempont.

"És most mi lesz? Férj hozza haza a szokásos fabatkát, asszonykája meg GYEDet, végül GYESt kap."
Gyereket csak úgy "ahogy esik úgy puffan" alapon vállalunk? Ez lenne a sikeres nő stratégiája?
"É B R E S Z T Ő ! ! !
Ez itt a XXI század"

"Krumplileves is finom"
Aha, szóval a nők jobban főznek, mint a férfiak, nem is tudtam.

beavereater [AT] 2010.08.24. 07:50:15

"Anya mosdik, apa főz" - a szingli nagynéni pedig, aki annak idején lehülyézte anyát, hogy egy ilyen "lúzerhez" megy férjhez, egyre kevésbé őszinte mosollyal bizonygatja, hogy neki tök jó, blogot ír, feng-shui órákra jár, meg "wellnesbe" és "lásztminitbe", és hónapról hónapra egyre cikibb pasikra próbál ráakaszkodni, de már nekik sem kell... közben pedig ketyeg az a bizonyos óra... :)
Isten nem ver bottal...

Lunchtime 2010.08.24. 08:14:09

a sikeres`no belatja, hogy nem kepes sikeres parkapcsolatra es szolo marad. rajon, hogy nem teljesedik mar ki a munkaban, ami egyebkent is ertelmetlen es egy rohadt kapitalista multiceg kizsakmanyol teszeveszese csupan, ezert yogazik es ezoteriat olvas, blogot ir, de meg mindig maganyos - nosza,orokbefogadna, de mivel csak roma csipollak vannak keszleten es o meg sem Madonna, szoval megse... majd talan a felretett vagyonkabol futja az oregek otthonara, ahol latogatok sem lesznek, addigra a lepedo mar nem gyurodik, csak sargul.., kotni minek, kinek, penz-siker, hol, mire, kire...

nabazzmeg 2010.08.24. 08:21:37

ekkor baromságot rég nem olvastam.
Érdekes, de túl sok útépítő, kőműves, ács, bányász stb. nőt nem nagyon láttam. Hogy jobbak lennének? Ilyen nincs, a férfi nem jobb a nőnél és fordítva sem. Továbbmegyek, egyik sem létezhet a másik nélkül, ez biológiai törvényszerűség. Van amit meg tud csinálni egy nő és egy férfi is, van amit csak az egyik és ezen teljesen felesleges vitatkozni. A kivételek pedig csak a szabályt erősítik :-)
Te nem tudod, mennyi nő sírja vissza az emancipáció előtti időket.
Arról nem beszélve, hogy a magyar népszaporulat 1szerűen siralmas, most nem ragozom, kik szaporodnak, de nem azok, akik szeretnek dolgozni.

Advanced Flight 2010.08.24. 09:03:33

"Mert ugye a XX. század megalkotta a dolgozó nőt. A dolgozó nő pedig jogokat követelt magának."

Ezt a hülyeséget nem lehetne már elfelejteni? Mert ugye a középkorban a sok parasztasszony, miközben a férj kint dolgozott a földeken, otthon ült és a körmét reszelgette, mi? Ja, persze...
A nők 80 %-a mindig is dolgozott, mégpedig jóval többet, mint most, csak éppen bért/fizetést nem kapott érte, így nyilván nem volt esélye önállóságra. Az ipari forradalom és a jelentős mértékű urbanizáció változtatta meg a hagyományos felállást, de attól még a nők nagy része ugyanúgy dolgozott továbbra is, legfeljebb nem a mezőgazdaságban, hanem gyárakban, cselédként stb.

Az a nő pedig, aki szerint a nyílt jogegyenlőtlenség és a teljes kiszolgáltatottság (ami manapság legalább papíron nem létezik) jobb volt, az hülye.
Ebben a kérdésben a férfiak véleménye irreleváns, nekik nyilván jobban tetszene a régi módi...

beavereater [AT] 2010.08.24. 09:10:24

@Advanced Flight: "Ebben a kérdésben a férfiak véleménye irreleváns, nekik nyilván jobban tetszene a régi módi... "

Tévedsz, nekem például tök mindegy, milyen a módi. Csak jókat röhögök, amikor látom, hogy egy-egy emancipunci rájön, hogy a ló másik oldala sem jobb. Az okos nő fent marad a ló hátán...

Asszem 2010.08.24. 09:19:41

Ennek a posztnak a legnagyobb előnye az volt, hogy elolvastam az idézett verset, plusz a Családi kör-t, és sokkal jobban érzem magam.

Amikor a gyerek az én ölemben alszik el, akkor én vagyok számára a világ közepe, amikor pedig az anyjáéban, akkor ő. Amikor anya dolgozik, akkor utána anya mosdik és én etetek, amikor én, akkor meg anya. Főzni anya főz, mert ő tud és szeret.

Szerintem nem a szerepek a lényeg, hanem a szeretet. Ha a gyerekek ezt látják és érzik, akkor megértik a nemi szerepeket is.

Advanced Flight 2010.08.24. 09:21:49

@beavereater:

Jaja, az emnacipuncik ilyen szemetek. Már a bölcsőben eldöntötték, hogy ők bizony workaholic szinglik lesznek; ja, hogy egyébként éhen döglenének? Meg talán nincs idejük/kedvük a Nagy Ő-t hajkurászni, miközben tíz körömmel kell harcolni a munkahelyért? A pasik meg ugyanezzel vannak elfoglalva, de az nem gond, ha ők agglegények, sőt nagyon is vagány? De ha a nő nem talál párt, akkor rohadt kis karrierkurva lesz alapból?
Áh, mindegy különben. Szerencsével még ebben az országban is akad normális pasi (én találtam), a magadfajtákat pedig megtanultam beazonosítani és messze elkerülni :-)

Advanced Flight 2010.08.24. 09:23:18

@Asszem:
Egyébként meg neked van igazad.

deflorator 2010.08.24. 09:28:09

@Advanced Flight: Zsák a foltját megtalálja. Vak tyúk is talál szemet. (még sorolhatnám a közhelyeket.)
Férfi szemmel nézve nem számít túl nagy sikernek kifogni egy olyan nőt, aki estére le van strapálva, elhasznált. Női szemmel sem lehet túl sikeres az a nő, aki elől a sikeres férfiakat elhalászták mások, ráadásul még gyereket nevelni sincs ideje.
A saját (valamint a legjobb barátnőjük és az anyjuk) szemében viszont sikeresek, és csak ez számít.
Piedesztálra emelni viszont semmiképp sem kell.

Cesare 2010.08.24. 09:31:05

a szex és new york mindent megölt....

Wrex 2010.08.24. 09:35:05

"Jobban tűrik a streszt, a monotóniát, a légkört, a hülyeséget, a kritikát, mindent."

A stresszt lehetséges, a monotóniát biztos, a légkört... mármint azt ami 78% nitrogén, 21% oxigén, 1% etc? Esetleg a _rossz_munkahelyi_ légkört. A hülyeséget? Naná, állandóan azt beszélnek, még szép hogy hozzászoktak. A kritikát? Hát persze, ezért épült multimilliárd dolláros üzletág olyan fontos dolgokra, mint a cukimuki táska, édibédi cipő, valamint a tízezercsillió pénzbe lerülő intelligens lipo-botox kenőcsök, ne-sportolj-semmit-de-fogyj le-1-nap-alatt fogyókúrák. Bájdövéj, a stresszt, monotóniát, rossz légkört a robotok is jobban tűrik a férfiaknál, érdekes módon gyártósorok mellett általában ezt a kettőt (robot ill. nők) lehet látni, a következtetést mindenki levonhatja. Egyébként a nők tényleg jobbak, hiszen saját parkolójuk van, aki nem hiszi, keressen rá a "frauenparking"-ra...

"azok a bizonyos nehéz napok"
Naná hogy jobban tűrik, a saját hülyeségeikhez sokkal jobban vannak szokva.

"A sikeres nő fiatalon természetesen szingli."
Idősen is.

"szingli üzemmódból családcentrikus üzemmódba vált"
váltANA...

"Mert a sikeres, de valamilyen téren mégis defektes (elhízott mint egy viziló, büdös a lába, arrogáns, feledékeny, stb) hímek nem lesznek jó férjek."
Ismeri valaki a viccet a férfi- ill. nő-áruházról?

"a józan észt gyakran felülírja a szerelem"
Inkább a naptár: húba+, 3x éves vagyok, hogy lesz így gyerekem? Persze, baromi sikeres vagyok, csak mostanra rá kellett hogy jöjjek, hogy a hajamra kenhetem a sikerességemet ha nincs családom. Persze kifelé kommunikálom továbbra is a sikeres és boldog szinglit, de inkább lennék MILF (különös tekintettel a kezdő "M"-re)...

"A sikeres nő boldog, mert most már teljes a család. Megmutatta, hogy a karrier nem akadályoz semmit."
Igen, végre összehozott egy pasit akit meg mer mutatni a sikeresszingli barinőinek, a gyerek kipipálva, cseléd/nagymama/akárki majd felneveli, oszt lehet visszamenni sikeresnőnek, és kommunikálni a sikeres és boldog márnemszinglit...

"De vajon ki a világ megingathatatlan középpontja? Apa vagy Anya?"
Férfiként mondom hogy inkább az Anya. Így, nagy kezdőbetűvel. Akiről eddig szó volt, az viszont nem Anya, legfeljebb biológiai szülő, akinek a gyerek azért kell, hogy ki tudja tenni a kirakatba a karrier mellé, és élvezze mások irigykedő pillantásait. Az Anya és Apa pedig az, akit alapvetően, elsősorban a családja érdekel, és aki pont lesz@rja hogy mások irigylik-e vagy sem, mert boldog. Boldogok. Egymással. És nem szükséges hozzá a káröröm mások irigységén. Akik mellesleg ugyanúgy nem boldogok, mert ha azok lennének akkor nem lenne miért irigykedniük.

Advanced Flight 2010.08.24. 09:39:28

@deflorator:
"Férfi szemmel nézve nem számít túl nagy sikernek kifogni egy olyan nőt, aki estére le van strapálva, elhasznált."

Igen, tudjuk, ezek az emancipuncik. (értsd: akit nem tart el senki, tehát dolgoznia kell; ilyen egyébként a magyar lakosság 90 %-a, csakszólok)

"sikeres férfiakat elhalászták mások,"

Ezek a mások kicsodák? Ugye azok a nők, akik nem tanultak, nem dolgoznak és a picsájukkal vadásszák a sikeres (értsd: gazdag) férfiakat? Dehát ezek a büdöskurvák, nem? Akik csak kitartatják magukat, aztán persze pár éve alatt lecserélik őket, és akkor lehet rajtuk röhögni...Fuj, fuj stb.

Tehát hogy is néz ki az ideális nő? Csak kicsit dolgozik, hobbiból, de mellette van saját pénze is, vagyis nem kell eltartani?
Tök jó, én is ilyen szeretnék lenni, csak sajnos nem örököltem milliókat, a lottón sem nyertem (még), úgyhogy a fizumból (meg a párom keresetéből) élünk. Szánalmas, mi?

scorpioscorpio 2010.08.24. 09:51:42

Voltam bombázó üzletasszony és voltak mácsók is ... most smink, ékszerek és vaskos bankszla. nélkül nélkül is szeretve vagyok...és szeretek...ez a legtöbb.

Szelid sunmalac 2010.08.24. 09:55:06

Kikerem magamnak ezt az irast! Koztudott, hogy a legjobb szakacsok ferfiak! A nokrol csak azert terjedt el, hogy csak ok tudnak fozni, mert nekik volt ra idejuk!
Amugy nagyjabol egyetertek beavereaterrel es lunchtimemal.
Amugy osszesen harom novel talalkoztam eddig, aki valoban jo vezeto volt. Nem a kepessegekrol beszelek, hanem a felfogasbeli kulonbsegekrol.

Cheque Republic 2010.08.24. 10:32:35

"tuti kevesebb a diplomája"
Nagyon szomorú, hogy ebben az országban 2010-ben a diploma megléte egyeseknek ilyen fontos szempont. Egy olyan országban, ahol lassan több a kommunikáció-média szakos végzettségű, mint a villanyszerelő. Ahol némelyik főiskolán a nemzetközi kapcsolatok!!! szakon végzettek 60%-a!!! nem kap diplomát a nyelvvizsga hiánya miatt. Normális, nagy profitot termelő cégeknél nem igazán fontos, hogy milyen diplomád van, sok esetben tesznek rá, hogy egyáltalán van-e; ha az első két-három "alkalmassági vizsgán" nem mész át, akkor fel sem vesznek dolgozni. És az "alkalmassági" alatt elég komoly intelligencia és egyéb teszteket értek. Szóval, ha valaki attól érzi magát sikeres nőnek, mert diplomája van, akkor szeretném ezen egyedek figyelmét felhívni arra, hogy szinte az összes IQ-negatív szépségkirálynő-jelölt valamilyen főiskolára/egyetemre jár; és sajnos el is fogja végezni.

Joaquin 2010.08.24. 12:08:39

Csak annyit jegyeznék meg, hogy a sikeres nő definitíve maszkulin. Egyszerűen mert a mai társadalmat is férfiak alakították ki saját elveik szerint (lásd szabad versenyre épülő kapitalizmus, vagy az érzelemmentes gondolkodást megkívánó tudományok, szakterületek - mindkét területen a maszkulin gondolkodás vezet inkább sikerre). Hogy másképp is lehetséges lenne-e szerintem nem fontos: nem lesz másképp.

Joaquin 2010.08.24. 12:13:27

@Cheque Republic: e diploma nélkül sokszor meg se hallgatnak :)
Tudom, hogy ez sokakat sért de a diploma fontos. Csak hát az ilyen filológia-teológia szakok nem jók semmire, de őket én nem is tartom értelmiséginek :) Meg amúgy is figyeld meg az emberek arcát amikor egy ilyen plázacica style nő elmondja, hogy van diplomája: kikerekedett szemek, elmondja hogy filozófia szakos: leereszkedő mosoly :)

cso zsi 2010.08.24. 13:18:35

@Joaquin: 30 éve az érettségi volt "fontos". Igaz, akkor még volt szakképzés is.
Ezek a "múveletlen" emberek többnyire szülők, akiknek vagy van még munkahelyük, vagy már nincs. (A nyugdíj meg k**** messze.) A szakmai múlt nem érdekel senkit, de ha túlképzett vagy egy állásra, netán két diplomád is van, akkor nem tudnak (akarnak) megfizetni, és az sem járja, hogy a cégvezetőnél tanultabb ember keccsöljön.
A Zelk Zoltáni család még az egykeresős családból volt, ahol anya esetleg elment cselédnek nappal, ha volt ideje a több gyerek mellett. Azt mondják, megéltek úgy is a népek.
A társasházban, ahol lakom, úgy tűnik, újra ez a modell dívik, csak épp a 30-35 fölötti férfiak vannak otthon, míg a nők dolgoznak.
Apa tud pelenkázni, bár a szagot nem bírja (youtube tele van hasonló videókkal), ha főz, azt az asszony is jobban szereti, nem csak azért, mert esetleg finomabb, de már azért, mert nem neki kell csinálni meló után.
A gyerek elvan otthon apával, játszanak is, sőt, játszótérre csak apa viszi, mert anya nem tud mit kezdeni a sok anyukával, akik a rékli színéről, és a pelenka márkájáról csacsognak. (másik játszón meg arról megy a trécs, hogy ki vigyáz a 4-5 "közös" gyerekre, amíg a többi elmegy fuvarba... igen, oda.)
De a gyerek este csak anya ölében hajlandó elaludni.

Arcturus 2010.08.24. 14:10:45

@Advanced Flight:

Az ideális nő kedves, meleg szívű, szereti a gyerekeket, érzelemdús emberi kapcsolatokra képes és megjelenésében és stílusában is nőies. Ez utóbbi nem a kurvást, a műanyagot és a divatost jelenti. Kb. ennyi. Egy multis, stresszes, pénzközpontú nőrobot nem az. Sőt, az én szememben nem sikeres.

Sőt, az egészet ki lehet terjeszteni nemtől függően, _emberre_: Egy ideális ember vágyai, lehetőségei és képességei harmóniában vannak. Képes normális emberi kapcsolatokra, építő jellegű állandó, vagy pillanatnyi közösségek tagja lenni. Szereti a hivatását, mert a képességei és érdeklődése, nem pedig a pénz miatt választott.

Arcturus 2010.08.24. 14:21:08

@Joaquin: A végzettség egy dolog. A szakmai kompetencia és szint egy másik.

Lunchtime 2010.08.24. 16:04:12

az a baj, hogy a ferfiak vagy budosek es gazdagok
vag macsok es balfaszok
de ha macsok es gazdagok is egyben,
nem allnak szoba velem.
ki erti ezt? ki erti ezt? en nem
:p

2010.08.24. 16:46:21

@Arcturus: A végzettség a papír. A hozzáértés,az alkalmasság,a rátermettség stb. az élet.Ha a papír megfelel az életnek, az szerencsés konstelláció.Ilyen is van. Úgy tapasztalom, egyre ritkábban.(absolut subject)

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.24. 20:30:57

Egy apróság, ami talán néhány ember véleményét megváltoztatja:

Sikeres nőnek én azt tekintem, aki tudja hogy mit akar, és azt önerőből képes is elérni. Ez nem jelent feltétlenül gennyes gazdagságot. Sikeres nő lehet az is, akinek csak egy középkategóriás állása van, de azt önerőből érte el, és jelenleg is reálisan látja a lehetőségeit, és naponta tesz valamit a céljai elérése érdekében.

Aki "felszopta magát" az az én szememben akkor is csak egy ribanc, ha többet keres, mint a sikeres nő. És ugyanígy nem tekintem sikeresnek a "mi kutyánk macskáját" sem.

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.24. 20:34:35

Ezzel a kis kiegészítéssel együtt is igaz az, hogy simán lehet, hogy egy korlátolt hülye vagyok, és kár volt megírni ezt a szart. Aki így érzi, annak nyilván igaza van, de aki elgondolkozott a soraimat vagy a kommenteket olvasva, esetleg úgy érzi, hogy megértette a szemben lakó család életének néhány aspektusát, vagy aki részleteket tekintve magára ismert, annak is igaza van.

Attila Cerveza 2013.09.15. 22:28:42

Aki ezt a cikket írta az beteg! Attól, hogy 21. század van, még nem fog megváltozni az egészséges értékrend!

LiDéRc 2020.03.06. 12:03:05

Hehehe... XD Ez jó! XD Tudod... A "sikeres, partiképes hímek", nem fognak királykisasszony módjára varakozni, hogy méltóztassad befejezni a "élet élvezését, a lepedők gyűrését, a szívek törését." Nem. Szerintem ők sem jönnének össze üresfejű cicababákkal, ha a "sikeres nők" idejében elérhetőek lennének. Hogy értse a fogyatékos fejed: Ha talán közel engednél magadhoz (így tíz év távlatából) a preferenciáidhoz passzoló férfiakat, akkor talán nem maradnál egyedül... Ja hogy azóta elmúltál negyven! Akkor elbasztad. Nem gyengén. Leginkább azzal, hogy az istennek sem akartad elismerni, hogy fordítva ültél fel a lóra. Egy. SENKI (sem férfi, sem nő) nem "megmentésre váró "királyfi/királylány". Miután azt hiszed magadról, hogy menő vagy, olyan aki az életét a kezében tartja, ugyanakkor úgy hisztizel mint egy királylány, szerinted mit gondol rólad "a célközönség"? Elmondom: "Ez egy erőszakos hülye picsa. Az ilyet jobb elkerülni." Stílszerűen: gombhoz varrod a kabátot... Abszolut fordítva gondolkozol, de legalább "iggazi eggyéniség vagy", egy erős vaslady! Éppen csak társad nem akad, noha szeretnél. Az egész mindenséget, amid van, azt lehúzhatod a klotyón. Mert két forintot nem ér. Ahogy összességében te sem.
süti beállítások módosítása