Ez a jármű gyakorta megfordul a Bakonyalján. Utoljára 2008-ban, az 5. Jubileumi Nosztalgia Autós-Motoros túrán és találkozón láttam, és utaztam is rajta. Hiába voltak ott vérbeli oldtimerek, a legnagyobb érdeklődés az Ikarus 66-ost kísérte.
A buszt 1972-ben gyártották, az NDK megbízásából, Berlin és Moszkva között közlekedett. 2008-ban már 3 millió megtett kilométerrel büszkélkedett. Tulajdonosa, a győri Kozári Tibor, akinek régi vágya teljesült, amikor 1992-ben megvette ezt a "faros", Csepel motorral gyártott Ikarust. 1996-ra lett üzemképes a jármű. A szájhagyomány úgy tartja, azért lett faros a beceneve ennek a típusnak, mert akkora a hátsója, mint a Bözsi néni fara.
2008-ban még biztosan az egyetlen üzemképes példány volt az országban a 66-os Ikarusokból.
Élmény rajta az utazás, még úgyis, hogy a nosztalgia járatok mindig tele vannak. A bakonyalji dimbes-dombos utakat is jól bírta szusszal. Még olyan földes utakon is, ahol valószínűleg még sosem járt busz. Az autóstalálkozókon pedig rendre elnyeri a szépségdíjat.
A kép nem 2008-ban, hanem egy korábbi találkozó alkalmával, Ácsteszéren készült. Táncsics szülőházánál próbál megfelelő parkolóhelyet találni. Az Ikarus 66-osok Magyarországon kívül főként az NDK-ban, Lengyelországban, Csehszlovákiában álltak forgalomba, de szállítottak belőlük néhányat Kuvaitba, Egyiptomba, Kubába és Szíriába is.