Friss topikok

noteszlap

 

Főúr, füzetnék én is!

 

Az uborkaszezon nem az én találmányom. Eredetileg valami sajtó-szlengbéli kifejezés volt arra, miszerint nyáron a fű se nő. Nincs téma, ereggyünk a konzervgyárba termelési riportra, uborkadömping van... s efféle dömpinghírek. 

Vagy amin jót nevettem, a téma az alkalmi munka és persze a televízók brigádjai ubi'szezcsi'ben nem a kukoricacímerezőket vagy más szántóföldön, tűző napon (az árnyékban 38 fok) dolgozókat kérdik vagy alkalmazóikat, hanem a Balcsi(iii…) partján tallóznak a téma iránt.

Nyáron tehát az uborkának dömping-je van –a mi kertünkben a paradicsom és az uborka ma már szinte gyom-szerűen tenyészik, már a magától kelt paradicsomtöveken is érik a meglepetés, az össze-vissza fajzások néha hatalmas töveken csak apró körte alakú termést találunk, ezért kár volt locsolni, de van ellenpélda is, amikor a fürtös koktélparadicsom az óriás’-sal kereszteződik és fürtös-de alma nagyságúakat terem.

 

Mára az uborkaszezon afféle „a fű se nő” értelmezést kapott. Pl a közeli nagyváros aktív időszakban szinte átjárhatatlan, három csomópontján a nap bármely órájában, talán az éjszaka közepe kivételével, araszolnak az autók - de nyáron nem.

 

Elég csak Index Anya címlapjaira tekinteni:  A bloghú-n volt olyan belsőcímlap, ami egy hétig penészedett, még a kattogás marketinges focivébés cuccok is. 3-4 napig pang egy címlap. Vállalatok állnak le. Az autóiparban az augusztus a leállás hónapja, de Magyarországon lényegében akármelyik iparágban is van leállás júliustól. A budapesti közlekedés (az ország szíve autóközlekedési szempontból) a legfinomabb jelző-érzékelő-je az uborkaszezon lecsengésének, az iskolakezdéssel azonnal megjelennek a dugók és úgy szeptember közepétől pedig az ipari termelés is újraindul: rendesen beáll A Város.  

 

Ha az uborkaszezon másfél-három hónapjához hozzáveszem az un. „Ünnepeket”, amik Magyarországon december közepétől január közepéig tartanak, majd az aktív 7-8 hónappal kumulálom az ország GNI -eredményét, kiderül, hogy nyolc aktív hónappal számolva már gazdaságunk a világ élvonalába is számítható.

Címkék: noteszlap

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tartalmaskor.blog.hu/api/trackback/id/tr102190440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.01. 07:32:04

Miért gondolod, hogy máshol nem pont ez van?
Egyébként, meg kell, hogy cáfoljalak, dolgoztam már olyan cégnél, ahol másfél hét szabadságnál nem lehetett többet egyben kivenni, még nyáron sem - egyszerűen olyan jellegű volt a munka.

tagore 2010.08.01. 08:24:05

ebből a dologból egyedül a közlekedhetőséget élvezem, Ubi szezonban 40 percet nyerek oda-vissza a város túlfeléig...

magyar-magyar szótár 2010.08.01. 08:51:01

@tagore: A bicó'sokat, főleg a fazonálisokat nem nagyon birom, de azt el kell ismernem, hogy többet kéne biciklizni Pesten, többeknek.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.08.01. 10:11:33

Olaszországban, augusztusban a városokban konkrétan csak turisták laknak. Délen tán nem annyira, mert azok csórók, de északon mindenképpen.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.08.01. 10:14:55

@efes: Azt sosem felejtem el, hogy két éve Velence előtt akkora dugó volt az autópályán augusztus első péntekén, hogy reggel nyolckor érkeztünk a Venezia 20km táblához és este kilenckor hagytuk el az utolsó velencei leágazás táblát. Közben pisi a PET-palackba, vízivás számolt cseppekkel, kaja amit a buszon találtunk. Kekszmorzsák. Kint a napon 50 fok, bent a buszon, klímával 38. Amúgy, szép volt.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.01. 10:16:56

@efes: mi júliusban voltunk, és a sofőr roppant rafinált módon valami kerülővel lehagyta az egész dugót Velencénél, vérprofi volt, ugyanez előző évben Horvátországban, ismeretlen mellékutakon, tömeget kikerülve

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.08.01. 10:21:42

@Budai Hella: Ez egy nagy tévedés: azoknak veszélyes a városi biciklizés, akik TourdeFlancosnak képzelik magukat, szarnak a KRESZre, nem hiszik azt, hogy minden, de tényleg minden autós vak, béna és idióta. Én az elmúlt 45 év alatt kizárólag saját hibámból szenvedtem balesetet biciklivel: egyszer részegen takartam el a villamossín kátyújában, azóta sosem bringázom részegen (ok egy-két fröccs belefér melegben, de ennyivel 10 autósból 9 is vezet) és néhányszor figyelmetlenség miatt. Amíg vidéken laktam, gyerekkoromban, szintén csak saját faszságom miatt pereceltem. Úgyhogy, aki figyel, az 99%os biztonságban bringázhat, akár ma Pesten is. Ilyen biztonságban nincs a BKV-n sem.
süti beállítások módosítása