Friss topikok

a mobiltelefon

 

Úgy döntöttem, kihívom magam ellen a sorsot, és a népharagot. Tehát: szerintem, az utóbbi évtizedek legfeleslegesebb találmánya a mobiltelefon. Ugyanakkor készséggel elismerem, a fogyasztói társadalom legnagyobb üzleti fogása. Egy tulajdonképpen nem létező igényre alapozva lépett színre az új iparág, s a rábeszélő gép segítségével ügyesen kommunikálta, hogy mobiltelefon nélkül nincs élet.

 

De vajon tényleg nincs? Gondold át egy kicsit, mielőtt válaszolsz!

 

A vezetékes telefonok fénykorában történt: a neves üzletember megtiltotta a kollégáinak, hogy este, a hétvégén, a szabadsága alatt bármilyen indokkal felhívják. Az volt az elve, a munkaidő alatt (ami az ő esetében 10-12 óra volt) meg lehet és meg kell minden döntést hozni, minden ügyet el lehet, és el kell intézni. Sőt, még autótelefonja sem volt. Sok ezer ember munkája, s dollármilliók sorsa függött tőle.

 

Lehet, hogy nem is maradsz le semmiről, ha nincs a zsebedben, táskádban ez a zsarnok szerkezet?

 

Címkék: mobiltelefon rábeszélőgép

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tartalmaskor.blog.hu/api/trackback/id/tr912183486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 14:24:45

semmi harag:)
viszont nem rágom le a körmöm idegességemben, ha a gyereket benn tartották angol versenyen az iskolában, és csak ötre ér haza, nem kettőre, csak előző nap elfelejtett szólni
és sorolhatnám a hasonló helyzeteket idős vagy beteg családtagokkal
ha meg nem akarok elérhető lenni, van rajta kikapcsológomb:)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 14:26:32

üzleti életben pedig nélkülözhetetlen, ha valakinek olyan a munkája, hogy mozog napközben, nem egy irodában ücsörög - és itt is ugyanaz a megoldás - ki lehet kapcsolni, ha nem akarod, hogy elérjenek:)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 14:28:43

megint komment megjelenítési problémák vannak

tagore 2010.07.29. 19:23:00

Hát...Ha a királyi posta a vezetékes telefonból annó nem csinál akkora égést, akkor biztos kisebb kultusza lenne a mobilnak. Hella indokait elfogadom,mert néha tényleg praktikus. Ugyanakkor gyűlölöm, mert sok emberben beteges kommunikáció kényszert vált ki. Kéznél van , hát hív, üziz, mms-zik, zaklatódzik éjjel - nappal.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 19:26:49

@tagore: viszont lenémítható, és ha nem veszed fel, hát nem veszed... "Bocs, nem hallottam, le voltam némítva":)

tagore 2010.07.29. 19:33:33

@vészmadár (pica pica): gyakoroltam is:))) Ameddig a foglalkoztatott munkavállaló voltam, bizony a portán ki, telefon ki...
Most egy kicsit más a szitu. Imádom mikor vasárnap este jön valakire rá: "az interneten találtam a telefonszámot..."

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.07.29. 19:37:38

Komolyan kérdezem, mégha butaságnak is hangzik: hány olyan családot ismertek (önmagatokat is beleszámíthatjátok) akinek van privát vonalas tellefonja? Én csak egyet.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 19:41:56

@Dupla: én egyet, anyuméknak van, de csak én használom, amikor itt vagyok, arról beszélgetek 2-3 órákat a barátnőmmel, mert így ők fizetik ezt, nem én:)

tagore 2010.07.29. 19:44:26

@Dupla: nekem is van, az ismerőseimnél is előfordul...

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.07.29. 20:00:00

Oda akartam kilyukadni, hogy manapság szinte már nincs is vezetékes telefon, csak céges-vezetékes... de úgy tűnik tévedtem.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 20:03:35

@Dupla: én veled értek egyet, az én ismerősi körömben szinte senkinek nincs:)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 20:04:06

nekünk is van vonalas, a végtelenített beszélgetések azon történnek
ahol serdülő lány van a családban, muszáj:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 20:04:10

számomra az otthoni vezetékes telefon kb. olyan szükségességű, mint a komlett Magyar Posta:)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 20:10:17

@vészmadár (pica pica): és hogy szoktál pl, csomagot küldeni? személyesen kiviszed az illető lakására, mondjuk Miskolctapolcára? :))
tudom, minek a csomagküldés - pl. netes vásárlás

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 20:11:36

@Budai Hella: nem küldök... de ha rendelek, akkor sem a Postával hozatom, mert ott kibontják:) van egy csomó elég jó futárszolgálat már...

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 20:13:37

@vészmadár (pica pica): mi rendszeresen a postával hozatjuk, és még semmi gáz nem volt soha

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 20:17:12

@Budai Hella: én eddig 3szor rendeltem pólót és CD-t, amit a posta hozott, és csak egyszer ért ide minden, amit beletettek...

de valakinek a BpestPécs postavonalon jó a zenei ízlése, mert az anyukámnak rendelt dupla Neoton megmaradt, bezzeg a '98-as Overkill-t meg a Queensryche-tól a Promised Land albumot kilopták:)

tagore 2010.07.29. 20:18:56

@Budai Hella: amióta ekkora a konkurencia, érdekes a posta helyzete. Én rendszeresen postával szállítok, igaz a szomszéd falu hivataláig hordom, mert az ittenit, ami nagyobb korszerűbb és hatszor lassúbb, kihagyom. A csomag amiket feladok már másnap ott van. A levél meg három-öt nap! Abban nincs ugyanis ellenfél...

Ezerszo 2010.07.29. 21:07:12

@Dupla: komolyan válaszolok :) nekünk is van vezetékes telefonunk.

Nem árulok el nagy titkot, mobilom, viszont nincs.

Mi bajom van vele?

Azt írja Budai Hella, hogy az üzleti életben nélkülözhetetlen, ha valaki mozog és nem irodában ül.

ez nem igaz, legfeljebb akkor, ha nem szervezed meg a munkád rendesen, ha nem hozod meg a szükséges döntést idejében, ha nem végzed el a feladatod, amikorra kell.

Példa: Tucatnál több felső vezető, akik sok ember életének közös dolgaiban tanácskoznak és hoznak döntést. Nem kapcsolják ki a mobiljukat, á dehogy.
Néhányan ugyan elnémítják, de azért, amikor megmozdul, ők is azonnal felkapják.

S akkor megy a sugdosás, most nem alkalmas, majd visszahívlak. DE akkor minek vette fel?

Ha fontosnak ítéli a hívást, a telefont a füléhez szorítva már rohan is kifelé. Eltelik néhány perc míg visszajön. És akkor az épp terítéken lévő napirendhez hozzászól és felteszi AZOKAT a kérdéseket, amikre már a válasz is elhangzott, amíg kinn telefonált. DE azért neki elmondják még egyszer.

A legszebb az, amikor annyian kirohannak telefonálni, hogy határozatképtelen lesz a tanácskozás :(

Ez az én ósdi mércémmel mérve fegyelmezetlenség és tiszteletlenség a többiekkel szemben.

Bizonyított tény, hogy a mobiltelefon, az emailre figyelmeztető üzenet kizökkenti az embert a munkából, a gondolatmenetéből és utána nagyon nehéz visszatalálni.

Ok. elismerem, vészhelyzetben jó.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 21:10:20

@Ezerszo: a férjemnek olyan a munkája, hogy járkál napközben, üzletfelekkel, partnerekkel találkozik, úton van, stb - miért lenne ez szervezetlenség?

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 21:12:01

@Ezerszo: az nem a találmány hibája, ha valaki nem ismeri az üzleti etikettet, mikor illik használni, és mikor nem, de én meg pont úgy tapasztalom, egyre inkább tudnak vele élni, és nem visszaélni az emberek

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.07.29. 22:08:58

Én úgy gondolom, hogy manapság egy telefon jó ha van a családban. Hogy az vezetékes, vagy mobil, az mindegy. Az én gondjaim ott kezdődnek, amikor valaki megad nekem egy vezetékes számot, egy fax számot, egy vezetékes céges számot, és egy mobilszámot, majd néhány nap múlva felhív egy másik mobilszámról (van neki céges mobilja is) és kicsit később egy következőről (Fakebookos kedvezmény van rá öregem, az kihagyhatatlan ajánlat)
Lehet, hogy egyre kulturáltabban használjuk a telefonjainkat, de azért még vannak súlyos túlkapások.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.29. 22:12:39

Nekem erről a postról egy másik elmélet jut eszemben (bocs Ezerszó, de nem tudom kihagyni, de tudom jó a humorod, nem fogsz megsértődni rajta)
szóval az az elmélet, amiben kifejtik, hogy minden baj okozója az angol wc, és be kéne tiltani, és különben is mennyi ideig megvolt nélküle az emberiség
hát, ebben is van valami:))

Török Zsófi 2010.07.29. 23:04:47

Ofőként számomra nagyon hasznos. Főként a bejáró gyerekek miatt. Az én mobilszámom is megvan nekik. Többnyire ezzel nem szoktak visszaélni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.29. 23:12:06

@Török Zsófi: többnyire... én eddig egyszer kaptam hajnali telefont:)

Vidrótzky 2010.07.30. 04:28:36

Vén betyár sofőr ismerősöm mesélt a szépidőkről, még a telefonkátrtya (magyarországi bevezetése) feltalálása előttről , amikor még az sem volt lehetséges, hogy A Cím-re csak úgy odacsörgessenek, 1983-ban, ha Tiszaakárhol-ról egy dunaistenmögei számot akartam híni, akkor szépen felkurbliztam a mázsaházból a postát, Jucikának igértem valamit <durva sekszujális izé törölve> hogy ha jegyez nekem egy dunaistenmögi számot, aztán másnap vagy harmadnak 4-5 posta-telefonközponti csomópont (mind-mind emberek, kezelők kezében, ezkkel akár társalogni lehetett, nekik gazsulálni) szóval másnap-harmadnap, ha mázsaházban voltam, rámcsörrentett Jucus, hogy hoppá, most véletlenül itt van a szám, beszéljek... De ha nem értem be a hatodik csörgésre, akkor kezdődött a láncfűzés elölről..
Szóval azokban a régi szépidőkben nem lehetett a fuvar végén Fecó bá't átirányítani más felrakóba, hanem szépen hazajött (üresen) majd visszaküldték (üresen) 230 km-re, hogy pakoljon föl...

Vidrótzky 2010.07.30. 04:31:39

folytatás
Úgyhogy őt nagyon mérgelte és idegesítette a mobiltelefon, nemrég és már tényleg is, búcsút vett szenvedélyétől, 71 évesen begonyszivattyús ótóval elkapták a rendőrök egy járhatatlan úton azzal, hogy nem fizetett teherautó-sarcot (matrica/vignette , pl elkerülőutakon, amikre kikényszerítik a teherautókat és azok péppé járják) az öreg felhőbörödött, hogy ez nem is út már, személyautóval járhatatlan és milyen matricát kéne erre váltani?? Már a pihenőidő is kiakasztotta az öreget (egy perc túllépés 50ezer)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.30. 07:15:45

@Török Zsófi: @vészmadár (pica pica): én is megadom, és pontosan értik, különleges helyzetekre való, nem azért, hogy feleslegesen hivogassanak

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.30. 07:17:18

mégegy hasonlat jutott az eszembe, remek vitaindító cikk mehetne arról, hogy felesleges a net - időtrabló, a gyerekek onnan szerzik válogatás nélkül a tudást (wiki) stb

Ezerszo 2010.07.30. 08:02:02

@Budai Hella: a wc-s elméletről jut eszembe, és tudom, te sem sértődsz meg, van egy mondás, az a jó beszélgetés, amelyiknek a végén mindig eljutnak a sz@rhoz :D

Ezerszo 2010.07.30. 08:06:03

@Vidrótzky: rendben, a fuvarszervezésben hasznos a mobil.

A régi "szép idők", amikor jegyeztetni kellett a távolsági hívást. :)

Volt olyan falu is, nem is messze Budapesttől, ahol 1997-ben lett vezetékes telefon. Pedig akkor már kopogtatott a mobilizáció. Táskányi méretű "mobilokkal".

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.30. 08:15:25

@Ezerszo: :)))
egyébként tényleg van ilyen elmélet, talán Vészmadár tudna róla bővebben, és nem is olyan hülyeség, mert napi többszáz liter ivóvíz minőségű vizet húzunk ott le a csatornába

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.30. 08:16:22

@Ezerszo: nekem itt Bp. közepén 1996-ban lett vezetékes telefonon, addig én is az utcára jártam le a fülkébe

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.30. 09:09:14

Simán kinyomom, ha nem alkalmas. Ezenkívül azt hiszem, még senki nem említette, hogy a mobilon nem csak engem tudnak hívni, hanem én is tudok hívni bárkit: mentőt, tűzoltót, rendőrt, lakatost, fel tudok csörögni, ha otthon hagytam a kulcsom, ilyenek.

Akkor ott van az SMS, ami egy elég fasza kommunikációs mód, ha valaki tudja használni.

Telefonkönyv funkció, elfér a zsebedben.

És akkor az okostelókról nem is szóltunk, amikkel mindent lehet, amit egy számítógéppel lehet művelni. És én még abszolút nem vagyok telefonbuzi. Sőt!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.30. 09:10:58

Nekem vezetékes pl nincs is, csak mobil. Ha hosszas locsogásra kell számítani, vagy színházi előadás-példányt hasonlítgatunk össze, vagy telefonos cacccenterben állunk sorba, arra meg ott van a skype. 10 euval feltöltve nekünk elég egy évig.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.30. 09:14:36

@efes: Ja nem mellesleg, igen tisztességes fényképezőgép is, sőt még rádiót vagy zenét is tudok hallgatni rajta, pl. vonaton, buszon. Szóval, ma már a mobil az ember legjobb barátja. Vagy ellensége, mindegy. Elválaszthatatlan társ.

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.07.30. 10:06:21

Na, ez a másik dolog, amitől el szokott vizesedni az agyam :D

Ha már van mobiltelefonom, akkor minek abba belegyömöszölni minden kutyagumit? Nem szeretem a svájci bicskát se. Nekem kérem egy tisztességes késre van szükségem, ha fűrészelni, csavarozni, fogpiszkálni, ollózni, körmöt reszelni szeretnék, akkor előveszem az arra alkalmas eszközt.
Telefonból is olyat szeretnék (egyre ritkábban gyártanak ilyet) aminek egyszerű, de jól olvasható kijelzője van, amivel tudok telefonálni, és hogy az ismerőseim ne nagyon lázadjanak, tudok SMS-t fogadni (tudomisénmilyenrégenírtammársmst). Az jó, ha van memóriája, és jó sok telefonszámot tud megjegyezni, esetleg elfér bene egy óra, meg egy egyszerűbb határidőnapló. A színes kijelző, az MP3/MP4 lejátszó, a fotoapparát, a rádió kifejezetten idegesítenek. Aki meg vonaton buszon zenét hallgat, az kissé antiszociális. Honnan veszi a hurkástarkójú kopasz állat, hogy én fankadelit akarok hallgatni? Vagy a 20 kilós romacsávó miért gondolja, hogy a 86-os buszon végig LL Junior jajjdeszéphangját óhajtom? És nem érdekel a szemüveges copfoska belgyógyászat szigorlata sem, vicceket se akarok, barokkot se, semmit. Hogy lehetne a telefont hallkan is hallgatni? Lehetne, de nem szokták.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.30. 10:16:48

@Dupla: nem vagy egy nyitott, újra fogékony, tanulékony ember...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.30. 10:20:51

@efes: Én speciel sokszor SMSezek, kiváló módja az üzenetküldésnek mozi alatt (ami nekem munka), szerkesztőségi értekezlet alatt (ami nekem tortúra), és egyéb más esetben, amikor fontos üzenetem van, de tudom, hogy akinek szól, az nem tudja felvenni a telót (próbál, eksön van, viszont az információra szüksége van)

A fényképezőgépet abszolút nem értem, mivel jobb képet csinálok a telefonommal, mint az annak idején 80 ezerért vett hiperszuper fényképezőgépemmel...

Az pedig súlyosan antiszociális, amit az m3-ról írsz. A hiba asszem a te készülékedben van.

Vidrótzky 2010.07.31. 08:02:20

@Ezerszo: Az is lényeges, kik tudják a mobilszámod. Kikkel osztod meg. És ma ócskább telefonokban is van fotó-funkció még videó meg hangrögzítő is

Noteszlap : Külföldi kamionos, ha magyar rendőr vegzálja, kivont és videóra állított telefonnal rögzít mindent. (Ukrajnában ezt nem meri, ott a rendőr elvenné és "szocializálná" a készüléket.

Vagy: nem dobom ki a régi mobilt, mert sok-sok képet tárol.

Útálom a mobilt én is, a mobil nevet is
a németek kézi'-nek mondják.

Kabalco 2010.07.31. 09:35:53

Én a mobiltelefont az egyik legnagyszerűbb találmánynak tartom. Ha csak belegondolok, régen, míg egyáltalán nem létezett telefon, elképzelhetetlen volt, hogy x kilométerre lévő másik emberrel úgy beszélhess, mintha melletted állna. Ez ma már lehetséges bárhol, bármikor, éjjel, nappal, vagy amikor autóval mész, tehát mozgásban vagy, csak a térerő legyen veled. Ez egy lehetőség, amit ki lehet használni.

"Útálom a mobilt" - ezt meg végképp nem értem. Hogyan lehet egy tárgyat utálni?

Kabalco 2010.07.31. 21:24:27

@tagore: Elhiszem, hogy lehet. Csak azt nem értem, hogyan.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.31. 21:26:24

@Kabalco: ez nekem sem világos, a telefon, önmagában egy tárgy - azt lehet utálni, hogy egyesek nem megfelelően használják, de ez szerintem egyre ritkább

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.07.31. 23:28:42

@efes: Lehet, hogy csak tájékozatlan vagyok, de én telefonon még nem láttam olyat, hogy állítani lehetne a fényérzékenységet, sőt, fénymérőt sem láttam, cserélhető objektívet se... Mondjuk az is igaz, hogy hiperszuper fényképezőgépet se láttam az általad említett áron.
Azt, hogy valaki úgy hallgat zenét tömegközlekedési eszközökön, hogy én is kénytelen vagyok hallgatni, azt már a Walkman-korszakban is rühelltem, a Discmann-érában sem változott a véleményem, és most a jajjdeszépenszóló mobilok korában is nehezen viselem.

Sokan mondták már, hogy KB olyan rugalmas vagyok, mint egy bögrefül :D És ebben van is némi igazság. Csak az a szerencsém, hogy nem minden területen.

magyar-magyar szótár 2010.08.01. 08:54:11

@Kabalco: Sokan útálják az autót -és használják. A Ford Focust 1997-ben 3000 kényszerből autót használó lekérdezésével tervezték, autóútálók szempontjait is figyelembe vették.
Én mobilútáló (és használó) vagyok, én szeretnék olyan mobilt, amit nem kell lecserélni 3 évente és főleg az alapfunkcióban erős.
Megvan pl a kamaszkori szépíró töltőtollam (az a bizonyos NSZK-s iskolai) szépen már nem lehet írni vele és el is tört, de megragasztottam.

magyar-magyar szótár 2010.08.01. 08:56:13

@Dupla: Beszéltem egy fotóssal, aki az üveglencsében látta a lényeget, azt mondta, hogy ha üveglencse, akkor lehet az egy Szmenában is, üveglencse és film, ez a két lényeg, a többi.. mellékes, hacsaknem állatfényképész az ember vagy mikró's, mint Rigó Róbert (volt egykor)

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.01. 08:59:50

@magyar-magyar szótár: ez nem szeretet kérdése, ha vidéken laknék, biztos lenne autóm, itt megtehetem, hogy nincs
ugyanez a mobillal - képzeld el, ha azt mondod egy üzletfélnek, bocs, nincs mobilszámom, azt hiszi, hülyére veszed
ez kb, olyan, mintha azt mondanád, nincs email címem - értsd - hagyjatok békén

magyar-magyar szótár 2010.08.02. 04:31:37

Nekem az energiapazarlással, anyagpocsékolással van bajom. Az eldobott telefonok hegységnyi rakásával. Meg ahogy ezt a maimarketing már bele is tápláta a tömegtudatba, miszerint nonszensz a hároméves telefon. Vannak magamfajta ellenállók, de ők se mennek sokra, hiszen az akkumulátorok nem bírják addig, ameddig a készülék. (de miért nem? -az se véletlen...) Egyre használhatatlanabbak az csúcsgépek, szofverfrissítésre szorulnak, titokzatos hibáik jelentkeznek, amiket csakis a márkaszervíz képes megoldani ... funkcionálisan pl q 10 évvel ezelőtti első kézikészülékemnek volt egy olyan tulajdonsága, amiben semmi mai cucc nem éri utól: a jó vételi (és nyilván adó...) képesség
Ugyanezt az autóknál is eljátszották a tervezők/gyártók a vevőkkel. Spórolós válalatigazgatókat egy mérettel (és dupla áron) nagyobb autókba kényszerítették át, miközben, ha végiglapozzuk 20 év szaksajtóbéli "bemutatóteszt" beszámolóit, mindig csak nőnek a méretek és egyre tágasabb, a valóságban az ülőlapok rövidülnek, szűkül a belső tér. Vacakulnak az anyagok. A szervízigény de főleg a szervízköltség nő. Az agyontechnikázottság miatt egykor megbízhatóságukról ismert márkákat autómentővel kell a szervízbe vitetni, hogy a sáros magyar utakon zárlatossá vált jeladó-csatlakozót megtisztítván törölhessék a hibakódot és az autó indítható legyen. De már a fiatal szerelők nem is tudbnak szerelni: ha a szervízkompjuter nem ad hibakódot, képtelenek diagnosztizálni a hibát vagy kilogikázni, hogy a hiba skkal egyszerűbb annál (kontakthiba a jeladó csatlakozásnál..) ...Mondjuk ennek következtében magamfajta mekkmester buherátor kis szerencsével vegy egy flakon kontaktsprével félmilliós árelőnyt szerezhet a használt'-piacon

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.02. 07:51:28

@magyar-magyar szótár: ez teljesen így van, és amin mindig vitatkozunk - a válság is csak a felszinen bank és pénzügyi válság volt, igazából túltermelési
ha megnézitek, egy csomó dolog ezért szarik be, mert az emberek telítődtek, nem kell új kütyü meg 18. pár cipő, mert minek?
és a kiút nem az lenne, hogy a feleslegesen termelő autó stb iparba nyomnak pénzt, hanem...

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.02. 07:53:13

hanem a szolgáltatásokat kéne erősíteni pl. tréner, masszőr, diétás tanácsadó, kerámia-tanfolyam stb - mert ezek ÉLŐmunka igényesek, és nem fogyasztanak annyi energiát, és nem marad annyi feles hulladék
szóval, szerintem ez lenne a kiút

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.02. 11:36:01

@magyar-magyar szótár: Szépírótollhoz egy pillanatkép:
Dolgoztam olyan helyen, ahol sokat kellett írni, a toll alapvető munkaeszköz volt, de a kollégák közt mindig akadt néhány 'feledékeny' ember, aki 'véletlenül' eltette azt is, ami nem az övé. Egy kollégát mindig csodáltunk, hogy milyen szépen ír, pedig filléres és egyben ősöreg tollat használ (valahogy a feledékenyek az övét sosem felejtették maguknál) Egy alkalommal lebukott: Láttam tollbetétet cserélni. Az ütött-kopott jószágnak faber-castell bele volt.
kollégák többsége mindenestűl cserélte a tollat, mintha csak egy signetta lenne, illetve voltak a rongyrázósok, akik névregravírozott parkert használtak, de ha kifogyott, akkor ment bele a kici óccó tucattya eccáz kínai tollbetét.
Izlések és ficamok ugye...

2010.08.02. 13:46:14

@magyar-magyar szótár: Pár éve mesélte egy német hűtőgépszerelő,hogy a tengerentúlon már régen úgy készítik a háztartási gépek vezérlő egységeit, hogy be van építve egy olyan tekercsrugó,ami szétdobja az egészet,amikor az első csavart kicsavarod.Összerakni lehetetlen.Akkor nem hittem neki,de ma már ...

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.08.02. 19:41:47

Na, ha ez igaz, akkor nem is a mobiltelefon a legfeleslegesebb találmány, hanem az a rugó. És ez nem vicces! Grrrrr....

Vidrótzky 2010.08.03. 07:24:36

@méhészborz: Hannibal távollétében megeresztem ezt a jógyerekviccet, miszerint hol vannak azok a régi jó dolgok, Ambrus András Jászai-díjas előadásában.
Én olyat tudok, hogy a kuplung 400ezret birna, de a kinyomócsapágyhoz betesznek egy alátétet, ami a kuplunghasználattól függetlenül tropára megy 350-nél, ráadásul hirtelen, előjel nélkül és a szervízben röhögve mondja a munkafelveő, : "Ja, a kilométerállást meg se kérdezem, 350000, ugye?" (Viszont a magyar buherátor népség, sok fuvarozó a saját szerelőjével kicserélteti a 120Ft-os alátétet meg a 7500 Ft-os kinyomócsapágyat és megy még az autó 150ezret az első kupplungjával.. és akkor is csak tárcsát cserél, nem szerkezetet is)

Vidrótzky 2010.08.03. 07:29:28

@Dupla: Főiskolai tananyag a Fendt traktorgyár vagy a HANOMAG-Heschell vagy a Saurer teherautógyár este, én magam olyan 30 éves Saurert láttam, ami tőgázon forró levegő-szerű (látáványsosan füst-korom szegény nem szúrósszagú) kipufogógázt okádott, meg olyan "EuroIV-es" papírkkal rendelkező 6 éves 700ezret futot Renault Magnum-ot, ami háromféle színű füstöt okádott , mint egy honvédségi Rába MAN 1983-ban... Namost a Saurer-ben nincsen utánégető, az Eu-IV Renault-ban meg van.

2010.08.03. 16:57:40

@Vidrótzky: @Dupla: A példák és konteók tömegénél az az alapvetőnekmondható kérdés vetődik fel (vagy merül valahova) hogyvajon igaz-e? A feleslegesség tekintetében viszont megcsillan a profitnak mondott haszon...Ammeg csak akkor van, ha fogyasztunk.

Fenehorizont 667 2010.08.10. 11:29:18

hogyaviharba ne lenne mobilteló nélkül élet..?
mikrosütő nélkül, mcdonald's nélkül, villanyborotva és tampon, valamint repülőgép nélkül is volt élet. legalábbis valahogyan csak eljutottunk ide.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.08.10. 11:34:29

@fenehorizont: meg mint ahogy mondtam, angolwc nélkül is, és fürdőszoba nélkül is:)
süti beállítások módosítása