Friss topikok

Kapuban
-          Csókolom, Klárika!
-          Jó napot, Sándor. Hogy vannak?
-          Köszönöm, csak-csak. És maga?
-          Á, csak ide a boltba.
-          … Jól hűt ott a légkondi.
-          Még tegnap bevittem őket, nagyon tűzött rájuk a nap.
 
     Ebédszállító
-          … bazmeg, és dohányzik? Kiverném a szájából! Csókolom, jó reggelt!
-         
-          Zöldborsófőzeléket tetszett kérni… (…) Csókolom! …a kis kurva. Fú, képzeld. Engem meg úgy megbaszott tegnap, hogy még most is remeg a lábam!
-         
-          Ja, kinn a kertben, a napozóágyon…
-         
-          Tudja a faszom. (…) Olyan édi kis rózsaszín felső, tudod! Csókolom!
-         
-          Akkor a jövő héten, csókolom!
 
     Teraszt seperve
-          Jó munkát!
-          Hát, évente egyszer csak fel kell söpörni, Misi bácsi!
-          Majd’ meglesz az is!
-         
-          De ma is meleg lesz!
-          Meleg…
-          Azok a mocskos komcsik még mindig.
 
(Szilágyi Rudolf festménye, a címe talán Járó keret)

 

 

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tartalmaskor.blog.hu/api/trackback/id/tr752168300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.07.22. 12:58:46

Sokáig tépelődtem (nagyon jó szó sztem), hogy egyáltalán...
Ezt követően aztán mégis.
Ha ez a tartalmas, akkor én nem vagyok az, és azt gyanítom, hogy soha nem is leszek.
Mégmielőtt valaki, kénytelenül állapítom meg, hogy öreg vagyok, és talán szélsőségesen szubjektív.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.22. 13:32:51

azt hiszem, Örkény fejtegette az egypercesek kapcsán, hogy a célja a közlés minimumával az asszociációk és az olvasói hozzáadott érték maximumát kihozni. Ha érted, miért neked és itt mondom ezt:)

2010.07.22. 13:42:04

@vészmadár (pica pica): Bízom benne, hogy érted ,miért itt, és miért ezt a kommentet írtam...Asszociáció ide, vagy hozzáadott érték oda.:-)

2010.07.22. 13:52:32

@efes: Értem a célzást, pl.én jól érzem magam az amatőr fotós szerepében, és nehezen viselem el a mocsok szöveget, kimondva is,de pláne leírva...
Természetes, hogy nem vagyunk egyformák, (szerencsére) kinek ez, kinek az jön be.
De ha már Örkény,(nagyon szeretem) én nem ismerek tőle ilyen (általam mocskosnak tartott) szöveget.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.22. 13:54:34

@méhészborz: azt hiszem értem, de nem értek egyet. bár mivel a szfinx-játékot nem kedvelem, rákérdezek: gondolom a káromkodásokra utaltál:) ha nem, akkor nincs másik tippem...

2010.07.22. 14:04:37

@vészmadár (pica pica): Káromkodásokra (mi is a káromkodás?)nem emlékszem.
Van tipped.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.22. 14:38:23

@méhészborz: de az ebédszállítók így beszélnek
ha megy az ember az utcán, ilyesmit hall

2010.07.22. 14:44:46

@Budai Hella: De mi nem megyünk az utcán.Vagy igen?:-)))

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.22. 14:51:12

@méhészborz: egyik nap kimentem a Római partra sétálni, rengetegen bicikliztek el mellett, és csak úgy szálltak a levegőben a lóf@szok, és akkor még finom fogalmaztam:))

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.22. 15:18:30

@méhészborz: Elnézést, ha sért a trágárság, én azonban úgy gondolom, hogy a valóság része. Én ezekben a szösszenetekben valamiféle minimalista naturalisztikus izével kísérletezek, amúgy Tar Sándor módra, ezek a szövegekhez ráadásul egy 'és'-t sem tettem hozzá. Az ebédszállítós monológot az is súlyosbítja, hogy csaj az illető, 30 körüli, melírozott hajó, kabrió Peugeut 405-el hordja az 'egészséges ebédet', fülébe dugott bluetooth headseten pofázik folyamatosan, fennhangon, miközben az öregnek osztja az ebédet. Ez nyilván nem jön le annak, aki nem tapasztalt még ilyet, de úgy gondolom, ez elég általános azért. Legalábbis az én valóságomban. De szerintem mindenki látott már olyan eladót, ügyintézőt, jegypénztárost, aki privát telefonbeszélgetést folytatott, mialatt kiszolgált másokat - erre akartam utalni ezzel a monológgal, amelynek obszcenitása számomra egyenesen utal a dolog lehetetlen (és valahol igen abszurd) voltára.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.22. 15:20:52

@efes: A többinél is a valóságban rejlő, szinte irodalmi abszurdra, sőt olykor dadaizmusra utaló jeleket vélek felfedezni - ami a gyönyörű, hogy valóban ezek millióiból áll össze a valóság.

2010.07.22. 15:50:58

@efes: Értemén, értem.
Perszehogy hallottam ilyeneket.Meg olvasok is ,sok helyen.
És ezt érvnek gondolod, hogy itt is szükséges?
Ha igen, akkor nem értünk egyet.
Ennyi.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.22. 16:59:51

@méhészborz: gondolom attól függ... ha az ember a valóságot akarja ábrázolni, pláne ha a valóságból ellesett elemekt fűzi össze valami mondandóvá, akkor elég érv, hogy a valóság ilyen. A trágárság nem zárja ki eleve, hogy az alkotás tartalmas legyen. Pláne, hogy a trágárság nem bizonyos szavak megléte vagy nem megléte a szövegben. Az a mondat, hogy "televágom a bukszád" adott környezetben igenis trágár, holott nem obszcén, és fordítva, a baszki szó plö távolról sem jelent semmilyen, szexualitásra vagy hasonlóra tett utalást, egyszerű indulatszó... bár ez a szó talán épp határeset, én már nem érzem benne a tartalmat, anyum még igen, neki ez csúnya szó. nekem már nem, ahogy nem az a franc, a jesszus vagy a nyavaja...

2010.07.22. 17:11:26

@vészmadár (pica pica): Mint említettem, van amiben egyetértünk, de ez nem az.

Dupla (törölt) · http://tartalmaskor.blog.hu/ 2010.07.23. 03:41:38

@méhészborz: Akadnak helyzetek, amikor elviselem a trágárságot, sőt élvezem is (boksz, régebben: Szántó Öcsi bácsi karcos hangú 'szakkommentátori' előadása)
Ebben a konkrét esetben viszont veled értek egyet.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.23. 08:12:04

Szerintem pedig az explicit, hétköznapi trágárság értelmet éppen így, kiemelve környezetéből, leírva nyer - hiszen mint az ábra is mutatja, így botránkoztat meg igazán. Az utcán nyilván elmegyünk mellette, így viszont a hatás jóval erősebb. Tipikus és esztétikus.
:)

@méhészborz: @Dupla: Kíváncsi vagyok, ezzel a büdös sajtot szagolgató angolkisasszonyos attitűddel hogyan mentek ki az utcára? ;) Vagy Bel-Budán nincs a járdán kutyaszar, akarom mondani: canis merga?

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2010.07.23. 09:20:50

@efes: @vészmadár (pica pica): az értekezletnél tettem egy javaslatot a témában
süti beállítások módosítása